Najcześciej
zadawane
pytania

Proces zmiany sprzedawcy

Zmiana sprzedawcy jest prosta i wygodna. Wystarczy podpisać z nami umowę, a my zajmiemy się całą procedurą na podstawie udzielonego nam pełnomocnictwa. Przeprowadzamy w imieniu Klienta wszystkie niezbędne formalności związane z procesem zmiany sprzedawcy. Zmiana odbywa się w 100% online, bez konieczności wychodzenia z domu, wymiany licznika czy przerwy w dostawie prądu.

Do realizacji procesu wymagane są:

  • podpisana umowa z Ekovoltis,
  • pełnomocnictwo uprawniające nas do reprezentowania Cię w sprawach dot. zmiany sprzedawcy energii elektrycznej,
  • dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących umowę.

Proces zmiany obejmuje:

  • wybór oferty,
  • podpisanie umowy z nowym sprzedawcą.

Na podstawie uzyskanego od Klienta pełnomocnictwa Ekovoltis:

  • wypowiada umowę obecnemu dostawcy,
  • zgłasza na PWI (Platformie Wymiany Informacji) informację, że od danej daty sprzedawcą będzie nowa firma.

Nie, operator systemu dystrybucyjnego pozostaje ten sam. OSD jest odpowiedzialny za fizyczną dostawę energii i jej jakość.

Nie, zmiana sprzedawcy nie powoduje przerw w dostawie energii. Cały proces odbywa się bez zakłóceń.

Zmiana sprzedawcy energii trwa zazwyczaj około 30 dni – licząc od momentu, gdy poinformujemy Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) o zawarciu nowej umowy. Jeśli jednak Twoja obecna umowa ma dłuższy okres wypowiedzenia, proces może się odpowiednio wydłużyć.

Tak, można zmienić sprzedawcę, ale dług nadal pozostaje do uregulowania wobec poprzedniego dostawcy.

Nie, zmiana sprzedawcy energii nie wymaga wymiany licznika. Liczniki są własnością Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) i to on odpowiada za ich eksploatację oraz odczyty.

Jednak w niektórych przypadkach może być konieczna modernizacja licznika, np.:

Jeśli firma przechodzi na inną taryfę, wymagającą licznika dwustrefowego lub gdy licznik jest przestarzały i OSD planuje jego wymianę na inteligentny licznik zdalnego odczytu.

Tak, każda firma – niezależnie od wielkości czy branży – ma prawo zmienić sprzedawcę energii elektrycznej.

W jakim okresie będzie stosowana cena maksymalna w rozliczeniach za energię?

Na podstawie przepisów ustawy z 7 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła ceny energii elektrycznej, stawka ceny maksymalnej będzie stosowana w rozliczeniach do dnia 31.12.2024 r.

Na jaki adres mam wysłać Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych?

Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych należy przesłać na adres:
Ekovoltis Sp. z o. o. al. Solidarności 36; 25-323 Kielce
lub elektronicznie na adres: bok@ekovoltis.pl

W jaki sposób mogę podpisać Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych?

Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych należy podpisać za pomocą jednego z poniższych sposobów:
- kwalifikowany podpis elektroniczny
- podpis przez ePUAP (profil zaufany)
- certyfikowany podpis osobisty z e-dowodu
- własnoręczny podpis, jeżeli przesyłasz oświadczenie na nasz adres korespondencyjny
Ważne ! Zgodnie z zapisami Ustawy nie możemy zaakceptować skanu oświadczenia, które podpiszesz własnoręcznie.

Czy po podpisaniu umowy otrzymam Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych od Was na maila?

Nie wysyłamy Oświadczenia składanego przez Odbiorców Uprawnionych na maila. Oświadczenie możesz pobrać
z naszej strony https://ekovoltis.pl/ lub skontaktuj się z naszym działem Biura Obsługi Klienta.

Czy podpisując umowę z przedstawicielem mogę od razu przekazać wypełnione Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych?

Tak, możesz przekazać Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych przedstawicielowi, który przekaże je pracownikom w celu weryfikacji.

Czy cena maksymalna uwzględnia stawkę VAT?

Nie, cena maksymalna nie zawiera podatku od towarów i usług ani akcyzowego.

Czy otrzymam informację, jeżeli okaże się, że przesłane Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych zawiera błędy?

Tak. W przypadku, jeżeli Twoje Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych będzie zawierało błędy lub będzie niekompletne, nasi pracownicy Biura Obsługi Klienta skontaktują się z Tobą. Dlatego wypełniając oświadczenie podaj dane kontaktowe, mail lub telefon, co ułatwi nam kontakt z Tobą.

Gdzie odnajdę nr Punktu Poboru Energii?

Nr Punktu Poboru Energii znajdziesz w załączniku do naszej umowy
tj. Warunki Handlowe. Znajduje się on także na wystawionej fakturze
za energię elektryczną. Ważne! Nr Punktu Poboru Energii nie zmienia się pomimo podjętej decyzji dotyczącej zmiany Sprzedawcy energii.

W jakich jednostkach mam wskazać dane odnośnie zużycia energii?

W oświadczeniu wielkości zużycia energii elektrycznej możesz wskazać
w kWh lub MWh.

Czy mogę liczyć na pomoc przy wypełnianiu Oświadczenia składanego przez Odbiorców Uprawnionych?

W przypadku pojawienia się pytań, skontaktuj się ze swoim opiekunem biznesowym lub naszym Biurem Obsługi Klienta. Na naszej stronie udostępniamy instrukcję wypełniania oświadczenia https://ekovoltis.pl/ Ważne! Dane, które wskazujesz w Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych są to informacje odnośnie Twojego biznesu, nie mamy możliwości weryfikacji niektórych danych,
a wskazując je bierzesz na siebie odpowiedzialność.

Kto ma podpisać Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych?

Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych musi zostać podpisane przez osoby, które są upoważnione do reprezentowania odbiorcy uprawnionego tj.:
- osoby wskazane w dokumentach rejestrowych: KRS, CEIDG
- jeżeli nie ma osoby wskazanej w dokumentach rejestrowych, podpis może zostać złożony przez reprezentanta, który posiada stosowne upoważnienie do reprezentowania odbiorcy uprawnionego

Cena maksymalna stosowana jest w rozliczeniach do dnia 31.12.2024 r., Czy zawierając z Wami umowę w 2024 r. muszę złożyć Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych, aby skorzystać z ceny maksymalnej?

W przypadku gdy Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych było złożone do poprzedniego sprzedawcy nie ma takiego obowiązku. Natomiast w przypadku zastosowania ceny maksymalnej po raz pierwszy musimy od Ciebie otrzymać prawidłowo wypełnione oświadczenie.

Gdzie znajdę definicję odbiorcy uprawnionego?

Zapisy odnośnie definicji odbiorcy uprawnionego, który może skorzystać
z ceny maksymalnej wynikającej z Ustawy z dnia 27 października 2022 r.
o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku zapisane są w art. 2 pkt 2.lit. a)-e).

Mam podpisaną z Wami umowę, natomiast nie przesłałem Oświadczenia składanego przez Odbiorców Uprawnionych do dnia 30.11.2022 r. 
Czy mogę to zrobić teraz?

Tak, Oświadczenie składane przez Odbiorców Uprawnionych możesz przesłać do nas. Pamiętaj jednak, że po otrzymaniu skutecznego oświadczenia przez nas, ceną maksymalną zastosujemy od kolejnego miesiąca po miesiącu, w którym otrzymamy oświadczenie.

Ile wynosi cena maksymalna dla odbiorców uprawnionych w 2024 r.?

Od 1 stycznia 2024 r. - 693 zł/MWh (bez VAT i akcyzy). Cena ta obowiązuje do 31.12.2024 r. Po tym okresie rozliczenia są realizowane wg. cen zawartych w umowie.